سلامت نیوز: گروه میزگرد های خبری - هماهنگ كننده كشوری برنامه مشترك سازمان ملل متحد (UNAIDS) در زمینه ایدز شمار افرادی را كه با اچ.آی.وی.(ایدز) در دنیا زندگی می كنند،34 میلیون نفر عنوان كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا دكتر فرداد درودی روز سه شنبه در میزگردی تحت عنوان كنترل و پیشگیری از اچ.آی.وی./ ایدز كه در ایرنا برگزار شد با بیان این كه آمار یاد شده نتیجه آخرین گزارش از برآوردهای UNAIDS در سال 2010 است، اظهار داشت: از این تعداد 1/ 30 میلیون نفر را افراد بالغ و 8 / 16 میلیون نفر را نیز زنان تشكیل می دهند.

درودی گفت: براساس آخرین آمار UNAIDS، در زمان حاضر 4 / 3 میلیون نفر از این مبتلایان را كودكان كمتر از 15 سال تشكیل می دهند.

وی اظهار داشت: بر اساس این گزارش در سال 2010، 8 / 1 میلیون نفر بر اثر ایدز جان خود را از دست دادند كه از این تعداد فوتی، 5 / 1 میلیون نفر را بالغین و همچنین 250 هزار نفر را نیز كودكان كمتر از 15 سال تشكیل دادند.

درودی گفت: همچنین در سال 2010، 7 / 2 میلیون مورد جدید ابتلا به اچ.آی.وی. در دنیا شناسایی شد كه از این تعداد، شمار كودكان كمتر از 15 سال به 390 هزار نفر رسید.

این مقام مسئول در UNAIDS به وضعیت اچ.آی.وی. (ایدز)در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2010 اشاره كرد و گفت: تعداد افرادی كه در این منطقه با اچ.آی.وی. (ایدز) زندگی می كنند به 470 هزار نفر می رسد.

وی تعداد موارد جدید عفونت اچ.آی.وی. (ایدز) را در منطقه یاد شده 59 هزار نفر و تعداد موارد جدید عفونت در كودكان را شش هزار و 800 مورد عنوان كرد .

وی در ادامه گفت: تعداد موارد مرگ ناشی از ایدز در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا 35 هزار نفر در سال 2010 گزارش شده است.

دكتر عباس صداقت رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این میزگرد، شمار ثبت و شناسایی شده كسانی را كه با اچ.آی.وی. (ایدز) در ایران زندگی می كنند تا اول تیر ماه امسال 23 هزار و 125 نفر عنوان كرد.

دهم آذر ماه هر سال برابر با 31 دسامبر به عنوان روز جهانی مبارزه با ایدز نامگذاری شده است.

میزگرد كنترل و پیشگیری از اچ.آی.وی. (ایدز) امروز سه شنبه و در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با ایدز در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور دكتر عباس صداقت، رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دكتر فرداد درودی هماهنگ كننده كشوری برنامه مشترك سازمان ملل متحد در زمینه ایدز، دكتر حمیدرضا شاعری رییس انجمن ایدز و دكتر مینو محرز رییس مركز تحقیقات ایدز برگزار شد.

مشروح این میزگرد به زودی بر روی خروجی ایرنا قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha